Ditt personvern er viktig for oss. Vi behandler dine personopplysninger i forskjellige sammenhenger. For eksempel når du bestiller en leilighet eller hvis du benytter deg av kontaktskjemaer, samler vi inn informasjon slik at vi kan ta kontakt med deg og levere deg en god service. I vår personvernerklæring finner du mer informasjon om vår behandling av personopplysninger. Under finner du også kontaktinformasjon dersom du har spørsmål eller vil kreve innsyn.
Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med den til enhver tid gjeldende norske personopplysningsloven, herunder GDPR.
Behandlingsansvarlig for dine personopplysningerHavsdalsgrenda AS, org. Nr. 992 364 483 er behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger i våre systemer for booking, fakturering og hotelldrift. Vi er også behandlingsansvarlig for vår markedsføring og utsendelse av eposter til våre kunder og kontakter.
Hvorfor samler vi inn, bruker vi og deler vi personlige opplysninger?I forbindelse med bookinger:Vi bruker de personlige opplysningene dine for å fullføre og behandle bookingen din.
I forbindelse med kundeservice:Vi bruker de personlige opplysningene dine for å tilby kundestøtte og sende deg relevant informasjon for ditt besøk hos oss.
I forbindelse med Wifi-tilgang: Vi bruker de personlige opplysningene dine for å tilby gratis internett tilgang.
I forbindelse med gjesteomtaler:Vi kan bruke kontaktopplysningene dine for å sende deg en e-post som minner deg om å skrive en gjesteomtale etter oppholdet ditt. Dette kan hjelpe andre kunder med å velge overnattingsstedet som passer best for dem.
I forbindelse med markedsføring:Vi bruker også opplysningene dine for markedsføringsformål, i den grad og utstrekning loven tillater det.
I forbindelse med andre typer kommunikasjon:Det kan hende vi av andre grunner tar kontakt med deg på e-post, via post, på telefon eller via SMS, avhengig av hva slags kontaktopplysninger du har delt med oss.
Disse grunnene kan være følgende:
Det kan være vi må svare på og håndtere forespørsler fra deg. Når du bruker tjenestene våre, kan det hende vi sender deg en spørreundersøkelse eller gir deg mulighet til å skrive en omtale av opplevelsen din via nettstedet vårt.
I forbindelse med juridiske formål:I enkelte tilfeller kan det være vi må bruke opplysningene dine for å behandle og løse juridiske tvister og for å kunne undersøke og påse at reguleringer overholdes.
I forbindelse med forebygging og avsløring av svindelforsøk:Det kan være vi bruker de personlige opplysningene dine for å forebygge eller avsløre svindelforsøk og andre ulovlige eller uønskede aktiviteter.
For å forbedre tjenestene våre:Vi bruker dessuten de personlige opplysningene dine for analytiske formål, for å forbedre tjenestene våre, for å forbedre brukeropplevelsen, og for å forbedre funksjonaliteten til og kvaliteten på de nettbaserte reisetjenestene våre.
Behandling av personopplysninger knyttet til booking og oppholdI forbindelse med dine bookinger foretatt av deg selv eller av andre på vegne av deg, behandler vi de personopplysninger vi trenger for at vi skal kunne oppfylle avtalen om booking og kjøp av tjenester. Dette er opplysninger du har gitt oss direkte eller som du har gitt oss via reisebyrå eller agent. Vi behandler eksempelvis opplysninger om din identitet, dine kontaktopplysninger og din betalingsinformasjon. I noen tilfeller vil vi lagre ditt passnummer. I tillegg behandler vi andre opplysninger du måtte ha gitt oss og som har relevans for ditt opphold hos oss. Dette kan være informasjon om allergier eller om spesielle ønsker for ditt opphold. Vi registrerer alle kjøp og bestillinger du gjør hos oss som for eksempel til restauranten, arrangementer, etc, for å levere slike tjenester og for at du skal kunne betale for dem.
Våre nettbaserte bookingtjenester er levert av VisBook AS. Når du booker direkte via oss, blir alle opplysninger lagt inn i dette systemet og er også synlig for VisBook.
Vi behandler disse opplysningene så lenge det er nødvendig for å oppfylle avtalen om booking med deg, og i tillegg så lenge gjeldende lovverk eller myndighetspålegg pålegger oss dette.
Behandling av personopplysninger for markedsføringsformålDersom du melder deg på våre nyhetsbrev lagrer vi og bruker vi din epostadresse til å sende deg nyheter og tilbud fra oss.
Vi vil også bruke din e-postadresse eller telefonnummer til å sende deg nyheter og tilbud, eller be deg om en tilbakemelding innenfor regler om eksisterende kundeforhold. Vi vil kontakte deg i sosiale medier etter ditt samtykke eller innenfor eksisterende kundeforhold. For å bruke sosiale medier som kommunikasjonskanal må vi levere ut din e-postadresse eller ditt telefonnummer til det sosiale mediet. Vårt grunnlag for dette er samtykke eller legitime interesser. Du kan til enhver tid trekke tilbake samtykker du har gitt oss. Du kan også reservere deg mot å motta markedsføring i eksisterende kundeforhold. Dette gjør du ved å sende en epost til booking@havsdalsgrenda.noBehandling av personopplysninger for utvikling, feilsøking og sikkerhetVi vil behandle data som inkluderer personopplysninger for å gjøre feilsøking og rette feil, forbedre tjenestene våre og teknologien vi bruker og for å analysere bruk og brukeradferd. Videre vil vi behandle personopplysninger for å verifisere din identitet, herunder verifisere identitet i forbindelse med din bruk av våre digitale tjenester.
Vi anonymiserer data eller utarbeider statistikk så langt vi klarer, men vil også måtte behandle personopplysninger for utviklings-, feilsøkings-, statistikk- og sikkerhetsformål.
Behandling av personopplysninger for øvrigDersom du kontakter oss per telefon eller på annen måte henvender deg til oss med forespørsler, vil vi behandle personopplysninger du gir så langt det er nødvendig for å besvare og loggføre din henvendelse. Grunnlaget for dette er legitime interesser eller for å oppfylle avtaler med deg eller besvare dine henvendelser.
Ut over behandling beskrevet i vår personvernerklæring eller basert på ditt samtykke, vil vi i noen tilfeller måtte eller kunne behandle personopplysninger når gjeldende lovverk, herunder personopplysningsloven og GDPR, gyldig myndighetspålegg eller domstol pålegger oss eller tillater oss dette.
Utlevering av personopplysninger og lovpålagt behandling.Vi leverer ikke ut dine personopplysninger til tredjepart, med mindre du har samtykket til dette, eller med mindre gjeldende lovverk, herunder personopplysningsloven og GDPR, gyldig myndighetspålegg eller domstol tillater oss eller pålegger oss dette.For ordens skyld opplyser vi om at vår bruk av databehandler for å behandle opplysninger på vegne av oss, ikke regnes som utlevering. Disse er for eksempel SIMP AS og VisBook AS som vi har tegnet en databehandleravtale med.
Dine rettigheterDu som person har flere rettigheter etter personopplysningsregelverket.
Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet. For å ta i bruk dine rettigheter kan du sende en epost til booking@havsdalsgrenda.no. Vi vil svare på din henvendelse til oss så fort som mulig.
Cookies/InformasjonskapslerVi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre brukeropplevelsen av våre nettsider.
En cookie er en liten tekstbasert datafil som plasseres på ditt utstyr (din smarttelefon, datamaskin eller for eksempel nettbrett). Cookien hjelper til med å kjenne igjen hvilken type innhold og hvilke sider som besøkes på vårt nettsted. Informasjon som lagres ved hjelp av en cookie kan være hvordan du bruker nettstedet, hva slags type av nettleser du benytter og hvilke nettsider du har besøkt.
En permanent cookie ligger igjen på ditt utstyr for et bestemt tidsrom. En sesjonscookie lagres tilfeldig i ditt utstyrs minne mens du er inne på våre hjemmesider. Sesjonscookien forsvinner når du stenger din nettleser. Vi benytter både permanente cookies og sesjonscookies. Dersom du ikke ønsker at våre nettsider plasserer cookies på ditt utsyr, kan du skru av cookies i din nettleser. Dersom du skrur av cookies vil funksjonaliteten for våre nettsider reduseres.
Personalisering av våre tilbudVi ønsker å tilby våre kunder et best mulig opplevelse, tilpasset den enkelte gjests preferanser og kjøpshistorikk. Vi vil, med grunnlag i berettigede interesser, bruke opplysninger vi har mottatt fra deg om dine preferanser og opplysninger om dine kjøp hos oss til å tilby deg et tilpasset opphold. Disse opplysningene samles inn basert på dine kjøp hos oss og de ønsker du ytrer til våre ansatte. Opplysningene vil ikke bli levert ut til andre.
Endringer i personvernerklæring eller i behandlingVi jobber kontinuerlig med utvikling og forbedring av våre tjenester overfor våre kunder. Dette vil kunne endre måten eller omfanget av vår behandling av personopplysninger. Informasjonen vi gir gjennom denne personvernerklæringen vil derfor justeres og oppdateres med ujevne mellomrom. Vi vil dessuten endre personvernerklæringen når nye regler eller myndighetspraksis gjør det nødvendig. Sist oppdatert 11.01.2021. Har du forslag eller kommentarer til denne personvernerklæringen, kan du sende dem på e-post til booking@havsdalsgrenda.no.
Ansvar for miljøBærekraft har mange dimensjoner og krever sosialt ansvar og miljøbeskyttelse, trygge og attraktive arbeidsplasser og en bærekraftig verdikjede. Å tenke og handle bærekraftig er en viktig del av vår virksomhet. Vi ligger tett på naturen og med det er det viktig for oss å fokusere på mennesker, miljø og klima. Havsdalsgrenda har fokus på lokale leverandører og jobber kontinuerlig med en god og bærekraftig miljøstrategi.
Sammen gjør vi en forskjellEn innsats for miljøet er å redusere avfallet vårt. Vi oppnår dette ved å tenke på hva vi spiser og resirkulerer. I Havsdalsgrenda er det tilrettelagt for kildesortering, som gjør det enkelt for våre gjester å gjøre en forskjell.
EnergitiltakHavsdalsgrenda er i gang med å foreta en energianalyse for energibesparende tiltak.
Åpenhetslovenskal fremme virksomheters respekt for menneskerettigheter og anstendigearbeidsforhold, samt sikre allmennheten tilgang på informasjon. Her kan du lesehvordan Fredensborg Hospitality og våre virksomheter forholder seg til, jobbermed og etterfølger Åpenhetsloven.
Ansvarlig utleierRespekt for menneske- og arbeidstakerrettigheter er grunnleggende i vår virksomhet, og er avgjørende forvalg av leverandører og samarbeidspartnere. Innføring av Åpenhetsloven gir føringer til vårt allerede pågående arbeid, og trygger våre kunder på at våre leveranser er henhold til både lovhjemmel og vår etiske standard.
Aktsomhets- og risikovurderinger knyttet tilbrudd på menneske- og arbeidstakerrettigheter Aktsomhetsvurderinger er en prosess der virksomheten identifiserer og vurderer risikoen for brudd på menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, og fremmer motvirkende tiltak. Vår kartlegging av leverandørkjeden og forretningspartnere er basert på OECD sin modell for aktsomhetsvurderinger, og er en risikobasert tilnærming for å vurdere etterlevelse av menneskerettigheter og ivaretakelse av anstendige arbeidsforhold.
Samarbeid med og oppfølging av leverandører Menneskerettigheter og arbeidsforhold er forankret i Fredensborg Hospitalitys styringsdokumenter. Vi setter tydelige krav til våre leverandører og krever at de signerer og etterlever våre krav til samarbeidspartnere.
Offentlig redegjørelse og informasjonI tråd med Åpenhetsloven, publiserer Fredensborg Hospitality årlig en redegjørelse for våre aktsomhetsvurderinger, første gang innen 30. juni 2023. Åpenhetsloven for Fredensborg Hospitaity og våre virksomheter kan du lese her.Har du spørsmål vedrørende vår etterlevelse av Åpenhetsloven eller vårt arbeid med aktsomhetsvurderinger, kan du sende en skriftlig forespørsel til transparencyact@fredensborg.no